2014. szeptember 17., szerda

Kókusztej házilag

Kókusztejet készítettem, az elkészítéséhez pedig ezt a receptet használtam. Írtó egyszerű és nagyon finom. Kókusztejjel ittam a kávémat, és banánturmixhoz is nagyon finom! (nem utolsó szempont, hogy egy zacskó reszelék 250,- Ft-ba került, ami nekem két 3 dl-es bögrényi mennyiséget tett ki, tehát négy bögre víz kellett hozzá, azaz több, mint egy liter kókusztejem lett a végén abból a 250,- Ft-ból)

Recept: 1 bögre kókuszreszelék és 2 bögre forró víz. A kókusztej készülhet áztatással (én 2-3 órát áztattam), vagy főzéssel is, de akkor a sok fontos alkotóelem sérül a kókuszban a forralás miatt. (a forralásos módszert ezért ki sem próbáltam). Ha letelt az áztatási idő, leturmixoljuk, és sűrű szövésű szűrőbe tesszük, alaposan megnyomkodjuk, hogy a reszelékdarabokból minden csepp lé kifolyjon. A hátramaradt reszeléket pedig süteményekhez használhatjuk. Én kiterítettem, hogy megszáradjon, és megpróbálom ledarálni, hátha sikerül. Akkor majd úgy használhatom, mint a kókuszlisztet.
     


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése