2014. november 25., kedd

Az első paleo sütim :)

Nem mondom, hogy nem bírtam volna ki sütemény nélkül, de mivel volt itthon egy bontott zacskó mák, amit már fel kellett használnom, (jó kifogás, mi :) ezért keresgéltem a neten és  ezt a receptet választottam szederliget receptjei közül.

A hozzávalók:
20 dkg mák
2 teáskanál sütőpor
10 dkg xilit (nálam ez méz volt)
1 citrom héja
2 tojás
A tötelékhez:
3 db alma
2 teáskanál fahéj
1 evőkanál xilit (itt szintén mézet használtam)

A sütőt előmelegítettem 200 fokra.
Az almát lereszeltem, hozzáadtam a fahéjat és a mézet. A tojásokat egy kézi habverő segítségével habosra kevertem. A darált mákot, a mézet, a sütőport és a citromhéjat pedig összekevertem egy tálban. Aztán a mákos tál tartalmát hozzáöntöttem a tojásos tál tartalmához és jól elkevertem a masszát.Végül pedig hozzákevertem a reszelt, fahéjas, mézes almát is. Kókuszzsírral kikent tepsibe simítottam (a tepsi mérete: 35x20 cm) a masszát és az előmelegített sütőben 35 perc alatt megsütöttem. 

A sütemény olyan gyorsan fogyott el, mintha nem is létezett volna soha. A kritikus, mákimádó, almás süti ellenző apánk szerint is (aki felvont szemöldökkel nézi anya legújabb liszt-tej-cukor mentes őrültségeit) nagyon finom lett, úgyhogy zöld utat kapott, bármikor süthető :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése